עדכוני תעבורה

 

שולחים מייל תוך כדי נהיגה? הכינו 1,000 שקלים

 

אסור לקרוא או לשלוח דואר אלקטרוני בזמן הנהיגה.

משרד התחבורה יביא בשבוע הבא לאישור ועדת הכלכלה תקנה חדשה, לפיה תיאסר קריאה ושליחה של דואר אלקטרוני בזמן הנהיגה.

בכך יושווה המעמד החוקי של פעולות אלה לזה של שליחה וקריאה של מסרונים (SMS).

הקנס למי שיעבור על החוק, יעמוד על 1,000 שקל! בדומה לזה שמוטל על מי ששולח מסרונים בזמן נהיגה.

 

ברשות הלאומית לבטיחות בדרכים המליצו לאחרונה לאסור לחלוטין את השימוש במכשירים אלקטרוניים בזמן נהיגה.

ברשות מסבירים כי "כל היסח דעת הנגרם בשל שימוש באמצעי תקשורת אלקטרונים, מהווה הסחה קוגניטיבית המעלה את

הסיכוי להיות מעורב בתאונה, ופוגמת בביצועי נהיגה". המלצה דומה פורסמה על-ידי המועצה האמריקנית לבטיחות

בתחבורה (NTSB) מגופי הבטיחות החשובים בעולם.

01

המלצות וועדת זליכה - מהפכה בעולם הרכב

 

וועדת זליכה ברשות פרופ' זליכה הגישה לשר התחבורה תכנית מהפכנית לשינויים בענף הרכב בישראל.

התכנית מונה 50 סעיפים ומטרתה לנטוע סדר בענף הרכב בישראל. התכנית מהפכנית ויש שיבואני הרכב וחברות הליסינג ימצאו עצמם נפגעים מאוד. התכנית שמה דגש רב על מניעת הריכוזיות בענף הרכב. 

להלן מס' דוגמאות:

 

  • יבואן המחזיק מעל 8% מנתח השוק יוכל לייבא סוג רכב מתאגיד יצרני אחד.

  • לא יותר ליבואן להיות בעלים של חברת ליסינג 

  • לא תינתן הטבת מס לחברות ליסינג גדולות.

  • תבוטל החובה לתקן רכב רק במוסכי היבואן

  • להקים מנגנון שמאי אובייקטיבי ולבטל את שמאי הבית של חברות הביטוח

  • לבטל את מוסכי ההסדר

  • פער המחיר שבין מחיר רכב לאזרח רגיל לבין מכירתו לחברת ליסינג לא יעלה על 5%

02

בשנת 2011 היו בישראל כ-2,683,200 כלי רכב מנועיים

 

בשנת 2011 היו בישראל:

 

  • כ - 2,683,200 כלי רכב מנועיים, מתוכם כ-2,164,400 כלי רכב פרטיים.

  • כ - 289 אלף כלי רכב נוספו וכ-172 אלף נגרעו ממצבת כלי הרכב הפעילים, כך שמספר כלי הרכב גדל ב-117 אלף - גידול של       4.6% לעומת 2010. 15.1% מכלל כלי הרכב המנועיים מונעים בסולר, 2.9% מכלי הרכב הפרטיים.

  • כ - 10,000 כלי רכב מונעים באמצעות גז, מתוכם כ-7,600 כלי רכב פרטיים (בשנת 2010, 8,300 ו-6,200 בהתאמה). 37.2% מכלי הרכב הנעים בישראל מיוצרים ביפן, 11.8% בקוריאה הדרומית ו-8.1% בספרד.

  • רמת המינוע בישראל - 342 כלי רכב לכל 1,000 תושבים, נמוכה יחסית למדינות המפותחות בעולם.

03

התאונה בטבריה - אפשרות שעלתה - דוושת מאיץ תפוסה

 

במקרה כזה, דוושת הבלם מתפקדת ברמה נמוכה מכיוון שיש קשר בין התאוצה לבלימה ע"י צינור וואקום מחבר,הנותן וואקום או לבלם או למנוע.

בנהיגה רגילה אין לנו בעיה, אנו לוחצים לסירוגין על הבלמים או על המאיץ.

 

בתקלה כזו שהמאיץ תפוס, הבלמים לא יבלמו אבל בהחלט יתחממו מאוד. הפעולה הנדרשת היא העברת ידית ההילוכים למצב N (ניוטרל) ושימוש זהיר ומבוקר בבלם היד.

יש לשים דגש!

לא לנעול את ידית ההילוכים כי ההתחממות תביא לפריצת אש כמו שכבר תארנו.

המנוע ישמיע רעש של סיבובי מנוע גבוהים ולא צריך להתרגש מכך. לאחר עצירה יש לדומם מנוע ולפנות למוסך.

תרחיש בו דוושת המאיץ נלחצת ע"י השטיחון שלרגלי הנהג

התקנת מגביל מהירות לעבריינים

מקור: אור ירוק

 

סוגיה זו עלתה לאחרונה בפסק דין של השופט אברהם טננבוים. בפסק הדין הורשע נהג בנהיגה במהירות של 169 קמ"ש במקום בו המהירות המותרת הינה 90 קמ"ש בלבד. השופט טננבוים ציין כי נהיגה במהירות מופרזת דינה ענישה חמורה, במקרה הפרטני גזר את דינו של הנהג לפסילת רישיון למשך 11 חודשים, מאסר על תנאי וקנס של 800 שקלים. 

בפסק הדין עלתה גם השאלה האם לא עדיף למנוע מנהגים את האפשרות ליסוע במהירויות כה גבוהות. השופט טננבוים עמד על הבעייתיות בין המהירות המותרת בישראל העומדת על 110 קמ"ש וזאת בכבישים בודדים, אל מול יכולות הרכבים המיובאים לארץ המסוגלים להגיע למהירויות של 200 קמ"ש. הפתרון של השופט הוא שימוש באמצעים טכנולוגיים כמגבילי מהירות, אשר יכולים למנוע נסיעה מעל מהירות מסויימת או לכל הפחות להתריע במגוון אמצעים על חריגה שתסמן לנהג ו/או לרכבים אחרים כי הרכב נוסע במהירות מעל המותר.

 

לצערנו נראה כי עד שחזונו של השופט טננבוים יוכל להפוך למציאות, יגיעו אל אולמו לא מעט נהגים שייתפסו נוהגים במהירות מופרזת. בכל מקרה תמיד כדאי לזכור שנהיגה במהירות מופרזת לא רק מעלה את הסיכוי לתאונה אלא גם את חומרת הפגיעה לכן תמיד כדאי ליסוע במהירות המותאמת לדרישות החוק ולתנאי הדרך.

 

*דעה אישית - השופט טננבוים הוא מגדולי השופטים בדורנו ואחראי לפסיקה מנחה מרובה. הרעיון שהעלה השופט אינו חדש , הכוחות הכלכליים הפועלי על כל המשק לא יתנו לרעיון הזה לעבור. הדבר נכון גם ובמיוחד לגבי אופנועים.

 

04

05